luni, 5 mai 2008

“Marea Adunare Nationala” a Romaniei a ratificat Constitutia UE!

FARA PREA multa atentie din partea mass media, Parlamentul Romaniei a ratificat “Tratatul de la Lisabona”, numele codificat al Constitutiei UE, cu un vot care ne aminteste de Marea Adunare Nationala: 387 pentru, 1 abtinere si 1 impotriva. (Deputatul PIN Lavinia Şandru a votat împotriva ratificării Tratatului, în timp ce deputatul PC Dragoş Dimitriu s-a abţinut; indiferent de motivele celor doi parlamentari, gestul lor va ramane in istorie!) Evenimentul a coincis cu vizita in Romania presedintelui francez, Nicolas Sarkozy. Preşedintele Traian Băsescu a semnat decretul privind promulgarea Legii pentru ratificarea Tratatului de la Lisabona. Desi au fost doar formalitati, totusi ar fi meritat mult mai multa atentie.

Am votat impotriva Tratatului pentru ca Romania nu a avut nici o contributie la acest document. In momentul de fata aratam ca la nivelul UE noi nu contam. Am acceptat tot ceea ce ne-au propus europenii”, si-a motivat doamna Sandru votul. De asemenea, domnul Dragoş Dimitriu a declarat dupa vot: “M-am abţinut să votez pentru că eu sînt eurosceptic declarat! Eu consider că avem de a face cu două Europe: una culturală şi istorică, pe care o agreăm, pentru că şi noi am creat-o, şi alta rapace, în domeniul economic şi social. Ajutoarele financiare ale Europei sînt suficient de perfide ca să nu poată fi folosite decît într-o proporţie infimă, şi asta pentru a cumpăra numai produse din Europa de Vest. La vot în plenul Camerelor reunite, am avut senzaţia că mă aflu la Marea Adunare Naţională, şi nu în Parlamentul României. Atunci se vota la unison ce voia Ceauşescu, acum s-a votat la unison ce a vrut preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy…

Niciun comentariu: